همراهي با انجمن

و اينک اي همراهان درد آشنا …

کلبه‌هاي محقر و خاموش يتيمان هر صبح و شام تابش محبت ما را انتظار مي کشد و فطرت پاک انساني حکم مي‌کند که با آنان بيگانه و به حال و روزشان بي اعتنا نباشيم. به خاطر آوريم که نونهالان يتيم نيز همانند فرزندان ما و شما قلب و احساس داشته ، به غذاي کافي ، لباس ، تحصيل ، بهداشت ، مسکن ، شغل ، تفريح و در يک جمله به زندگي و روحيه‌ي مناسب نياز دارند و تنها عواطف عزيزان نوعدوست و نيکوکار پناهگاه روح خسته و دلهاي پريشان آنان خواهد بود. پس بياييد با تمامي وجود به آنان بگوييم که با غمهايشان شريکيم و در سختي‌ها تنهايشان نخواهيم گذاشت. چو اِستاده اي دست اُفتاده گير … احسان و ايثار عزيزان نوعدوست و نيکوکار در شاخه‌هاي زير ميتواند مشکل گشاي رنجها و محروميت‌هاي خانواده‌هاي چشم انتظار يتيم باشد.

  • اهداي گوشت گرم

با اهداي گوسفند (نذري ، عقيقه ، قرباني و تقصيري حج) ميتوانيد به تأمين بخش عمد? تغذي? خانواده‌هاي يتيم كمك كنيد. خوشبختانه با استقبال روز افزون جامعه ، خانواده‌هاي تحت پوشش ماهانه ۲ نوبت به دريافت گوشت گرم نائل مي‌آيند. انجمن از محل سفارشات و نذورات مردم به صورت عمده اقدام به خريد گوسفند مي‌كند و هيچ گونه ضايعات نداشته و بسيار ارزان و به صرفه تمام مي‌شود .

  • اهداي برنج و روغن

با اهداي برنج و روغن و حبوبات ميتوان به تامين نياز‌هاي غذايي خانواده‌هاي تحت پوشش كمك كرد.

  • اهداي لباس و كفش

با اهداي کيف و کفش و لباس نو در اندازه‌هاي مختلف ميتوان نياز مادران و فرزندان يتيم از شيرخوارگي تا دانشگاه را تامين نمود.

  • اشتراك ماهانه

اهداي کمک‌هاي مستمر هرچند به ظاهر اندک ، که نقش موثري در تنظيم معاش و تعليم و تربيت نونهالان يتيم دارد ، به طرق ماهانه ، سه ماهه و شش ماهه  امكان پذير است.

  • تاج گل

سفارش تاج گل براي مراسم و مجالس گوناگون با هدف حمايت از يتيم که اين روزها بخصوص در مجالس ترحيم مورد استقبال و حمايت هم ميهنان نوعدوست و درد آشنا قرار گرفته و ضمن بهره مندي متوفي از بركات آن شكوه و معنويت بيشتري به مراسم بخشيده است ، يكي از منابع عمده درآمد انجمن را تشكيل ميدهد . و مبالغ پرداختي بابت آن در تامين معاش و تعليم و تربيت كودكان و نونهالان يتيم هزينه ميگردد كه قطعا مورد رضاي الهي و شادي روح متوفي خواهد بود. اميد آنكه اين ابتكار سازنده و سرشار از عاطفه و احساس انجمن مددكاري جاي بسياري از اسراف كاري‌هاي متداول را در جامعه بگيرد.

گل همين پنج روز و شش باشد                         وين گلستان هميشه خوش باشد

به ياد داشته باشيم كه نام ديگر تاج گلهاي ابتكاري انجمن مددكاري امام زمان (عج) گلهاي هميشه بهار ، گلهاي زندگي ، گلهاي اميد ، گلهاي سازندگي و گلهايي كه هرگز پژمرده نمي‌شوند ، ميباشد كه نامي است زيبا و پر معنا. همانگونه که شاهد بود‎ه و مستحضر مي‌باشيد روزانه ميليونها تومان گل طبيعي د‎ر مجالس ترحيم د‎ر سراسر شهرهاي بزرگ هزينه مي‌گرد‎د كه نه سود‎ي به متوفي مي‎رساند و نه اثري براي بازماند‎گان د‎ارد ‎و اين اسراف ، د‎ل هر د‎رد آشنائي را جريحه‎د‎ار مي‌سازد. خد‎ا مي‌د‎اند كه با جلوگيري از اين اسراف روزانه د‎ه‎ها خانوار يتيم بي‎پناه را ميتوان از اجاره‎ نشيني و د‎ربد‎ري نجات د‎اد. سفارش تاج گل براي مجالس و مراسم از شهرستانها و خارج کشور با ارتباط تلفني و اينترنتي پذيرفته مي‌شود و نياز به حضور شخص نبوده و حمل و نقل تاج گل‌ها رايگان است.

  • دريافت قلك صدقات

قلك صدقات انجمن با همه كوچكي اش سبب حفظ آبرو و گره گشاي مشكلات بزرگي از خانواده‌هاي يتيم مي‌باشد و بر اساس احاديث و روايات فراوان ، مايه خير و بركت ، تندرستي ، طول عمر ، شادماني ، ايمني در برابر حوادث و بلايا و برطرف كننده اندوه و نگراني است. سفارش قلک صدقات براي خانه و مغازه و محل کار و شركتها و مؤسسات و تحويل قلک پر و دريافت رسيد وجوه شمارش شده با هماهنگي تلفني امكان پذير است . قلكهاي پايه بلند انجمن از جنس استيل در طرح و اندازه مناسب و زيبا براي داروخانه‌ها ، سالنها ، درمانگاهها ، فروشگاه‌هاي بزرگ و مراكز تجاري و اقتصادي پيش بيني گرديده و بسيار مورد استقبال واقع شده است. سكه هاي كوچك شما قطرات باران محبتي است كه از قلب مهربانتان بر كوير تشنه عاطفه و احساس كودكان يتيم مي‌بارد.

قطره قطره جمع گردد                     وانگهي دريا شود

لطفا هر چند گاه يكبار براي تعويض قلكها اقدام فرمائيد چرا كه همان چند سكه هم ممكن است گرهي را باز كند. قلك‌ها را فقط به نماينده انجمن تحويل دهيد.

  • پذيرايي از يتيمان بصورت اطعام و افطاري

پذيرايي از خانواده‌هاي يتيم با غذاي گرم در شبهاي جمعه ، اعياد و مناسبتهاي مذهبي و افطاري در ماه مبارک رمضان ، سنت نيك الهي است كه پدرانمان در طول تاريخ پاسدار آن بوده‌اند . چه بسا كه با يك وعده غذاي گرم و يا دعوت به يك افطاري ساده دل  شكسته و قلب محزون كودك و نوجوان يتيمي شادمان مي‌گردد.

  • اختصاص هزينه شب هفت

با اختصاص تمامي يا بخشي از هزينه مراسم شب هفت و چهلم و يا سالگرد درگذشتگانمان به تامين معاش و تعليم و تربيت کودکان و نونهالان يتيم كمك كنيم كه كاري بس پر شكوه و انساني است.

  • پرداخت ديون

با پرداخت ردّمظالم ،کفّاره روزه غيرعمد ، خيرات و مبرّات و پرداخت سهم سادات مخصوص خانواده‌هاي سادات يتيم ميتوان از بار فكري و مسئوليت شرعي خود كاسته و به بسياري از طرحهاي سازنده انجمن در حمايت از خانواده‌هاي يتيم نيازمند و خصوصا تعليم و تربيت نونهالان يتيم جامه عمل پوشاند .

  • ايجاد كار و اشتغال

با ايجاد تسهيلات و امتياز كار  جهت اشتغال نوجوانان يتيم در کارگاه‌ها ، کارخانه‌ها و مؤسسات صنعتي و کشاورزي بار عمده‌اي را از دوش مسئوليت انجمن برداشته مي‌گردد . گاه مي‌شود بخشي از كار يك كارگاه يا يك مؤسسه توليدي را به خانه‌ها برد . بياد داشته باشيد كه كلبه محقر يتيمان پذيراي اينگونه اشتغالات است.

  • اهداي جهيزيه به نوعروسان

با اختصاص تمام يا قستمي از اقلام جهيزيه ، مانند يخچال ، اجاق گاز ، اتو ، بخاري ، فرش ماشيني ، وسايل پخت و پز و سرويس غذا خوري به نوعروسان محروم از پدر ، آنان را آبرومند و سرافراز به خانه بخت روانه سازيم. انجمن مددكاري امام زمان (عج) ساليانه حدود ۳۰۰ تا ۳۸۰ نوعروس يتيم را به خانه بخت مي‌فرستند و واحد تامين جهيزيه از تمامي منعمان و اهل كرم براي مشاركت در اين امر خير و خداپسندانه استمداد ميطلبد.

  • واگذاري ثلث مال

اختصاص املاک و مستغلات به عنوان باقيات الصالحات و يا ثلث مال براي کمک به حل مشکل مسکن خانواده‌هاي يتيم که همواره در رأس معضلات انجمن قرار داشته است ، يكي از عمده ترين نيازهاي انجمن مي‌باشد.

  • همكاري هاي فكري و فرهنگي

همکاري‌هاي فکري و فرهنگي برادران و خواهران فرهيخته در هدايت کلاسها و اردوهاي زيارتي ، عقيدتي و تربيتي و سخنراني در اعياد و مناسبت‌هاي مذهبي مورد نياز و درخواست مي‌باشد. كمكها و هدايا و نذورات شما عزيزان نوعدوست و نيكوكار اعم از نقدي و غير نقدي با تماس تلفني ، توسط اين انجمن و در قبال ارائه رسيد دريافت خواهد شد.