شهادت حضرت رقیه(س) تسلیت باد

آن چه در برگزاری مجالس عزاداری مهم است این است که از اتفاقات کربلا برای امروز و جایگاه‌های مختلف زندگی‌مان پیامی را دریافت کنیم؛ چرا که هر شعائر و آدابی که در دین ما قرار داده شده، برای این بوده که در زندگی ما مورد استفاده قرار گیرد و عزاداری هم از همین قبیل است. در عزاداری امام حسین (ع) نکته‌های مختلف و در واقعه کربلا صحنه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها یادآور موضوعی برای ما است.

جلوه عاشورا این را به ما نشان می‌دهد که افرادی به خاطر دنیا دوستی، جلوی راه امام‌ حسین (ع) و خانواده ایشان را گرفتند و برخورد ظالمانه‌ای با آن‌ها کردند و پس از شهادت امام ‌حسین (ع) نیز با یتیمان ایشان برخورد نادرستی داشتند.

 ظلم هایی که بر دختر یتیم ۳ ساله امام‌ حسین(ع) روا داشتند، ما را به توجه ویژه به روایات اهل بیت (ع) و دستوراتی که برای برخورد صحیح همراه با عطوفت به یتیم داده اند رهنمون می سازد.

از طرفی در کنار دستور توجه به برخورد با یتیمان در روایات، در دستورات تربیتی اهل بیت (ع) توجه به دختران، سفارش شده و دستور داده شده که به دختران بیش از پسران توجه شود و گفته شده که اگر فردی هم دارای دختر و هم پسر است، اگر هدیه‌ای برای آن‌ها خریداری کرد، ابتدا هدیه دختر را به او بدهد؛ چراکه دختران، حساس‌تر، احساسی‌تر و عاطفی‌تر هستند. حال اگر یک دختر، یتیم هم باشد، دستورات اهل بیت (ع) در رابطه با توجه به آن دختر، مضاعف خواهد بود.

در احادیث، بیان شده :

«اگر یتیمی گریه کند عرش خدا به لرزه درمی‌آید»

 ۳ ساله امام حسین (ع) در کربلا نیز برای ما دارای پیام است و می‌خواهد به ما بگوید که در زندگی خود مراقب باشیم که مانند یزیدیان عمل نکنیم. چه بسا در جامعه امروز، در برخورد با کودکان یتیم، محروم، ستم‌دیده و کودکان کار رفتارهای قهرآمیز و ناراحت‌کننده ای صورت می‌گیرد که این، شایسته جامعه اسلامی نیست. درس عاشورا نیز در این خصوص این است که مسلمان باید مهر و عطوفت خود را نشان دهد و مراقب رفتارهایی که انجام می‌دهد، باشد.

انجمن مددکاری امام زمان (عج) با سابقه پنجاه سال حمایت از ایتام، تاکنون به لطف امام زمان (عج) توانسته بیش از ۱۶۰۰۰ هزار خانوار را از بدو تاسیس حمایت کند و همراهی همیشگی شما خیرین عزیز، سبب تکریم بیشتر این خانواده های محروم از پدر بوده و خواهد بود. ان شاالله

با تلفن به شماره ۳۴۷۱۱۲۱۲ (سه خط) می توانید تاج گل، ذبح گوسفند یا هر گونه نذر و اهدائی خود را سفارش دهید.

انتقال کمک از طریق کارت بانکی  8500-9952-9911-6037 (بانک ملی)

سپهرصادرات: ۰۱۰۰۹۳۲۷۲۰۰۰  سیبا ملی: ۰۱۰۷۵۵۰۷۵۵۰۰۶

جام ملت: ۳۶/۱۶۰۱۳۰۴۸      سپه طلائی: ۱۸۱۶۸۰۰۰۵۸۱۰۶

دفتر مرکزی: اصفهان چهارباغ پایین، کوچه پشت بارو(انجمن مددکاری امام زمان (عج))