نگاهی به فعالیتهای واحد مادران

فعالیت تابستانه این واحد بعد از پایان ماه مبارک رمضان و از اول تیر ماه آغاز شد ، کلاسهایی که در ابتدای اردیبهشت تشکیل شده بود ادامه کار خود را آغاز کردند. در بخش برگزاری کلاسها ، در مجموع شش کلاس در سه سطح با موضوعات مختلف اعتقادی و تربیتی به مدت سه ماه برپا شد که در مجموع ۲۴۰نفر از مادران در این کلاسها شرکت کردند.
۱- فعالیتهای فوق برنامه واحد که شامل اردوها، مناسبتها وکارگاه های آموزشی بود نیز در فصل تابستان برگزار شد که در کارگاههای آموزشی این واحد که با موضوعات آموزشی ورزشی و تغذیه سالم و رسانه همراه بود ۴۴۵ نفر شرکت کردند. واحد فرهنگی مادران هدف از اجرای این کارگاهها را آموزش حرکات اصلاحی و معرفی مواد غذایی سالم و ناسالم به مادران و همچنین آشنایی آنها با مضرات تلفن همراه ، شبکه های مجازی و اینترنت عنوان کرد.
۲- از دیگر فعالیتهای واحد مادران در طول فصل تابستان اجرای اردوهای ورزشی و تفریحی متنوع بود .در این اردوها که در مکانهایی چون باغ بانوان پردیس ، استخر آفتاب و استخر فرهنگیان برگزار شد ۳۴۵ نفر حضور داشتند و در بخش مادران جدیدالورود نیز ۵۶ نیز از این مادران در این اردوها شرکت کردند.
طبق برنامه ریزی های انجام شده این واحد ، در بخش مناسبتها در ایام ولادت و شهادت ائمه و روزهای مناسبتی دینی مطلب یا احادیثی از آن بزرگواران توسط واحد، تهیه و در مکانهایی که آماده شده نصب گردید.همچنین مسابقه ای از این مطالب در نظر گرفته می شد که هر هفته به صورت سوال طرح و در آخر کلاس به صورت شفاهی پرسیده و به یک نفر پاسخ دهنده صحیح هدیه داده می شد. این امر باعث شد که تمام مادران مطالب تهیه شده را خوانده و پیگیر مطالب جدید باشند.همچنین واحد فرهنگی مادران با کمک مادران فعال در کلاسها ، در تاریخ ۱۰/۶/ ۹۷، جشنی به مناسبت عیدغدیرخم درمحل سالن اجتماعات انجمن برای تعداد ۱۵۰ نفر برگزار کرد.
در بخش آموزش غیر حضوری نیز کتاب نردبان آبی از ابتدای مردادماه توزیع شد.