مصاحبه با روزنامه نسل فردا

در روز شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۴ توسط روزنامه نسل فردا مصاحبه ای با مدیر عامل انجمن مددکاری امام زمان (عج) انجام شد که متن مصاحبه به شرح زیر می باشد.

در گفت‌وگو با مدیرعامل انجمن مددکاری امام زمان(عج) مطرح شد
انجمن؛ پشتوانه کودکان بی‌سرپرست

نزدیک به ۵۰ سال پیش در گوشه‌ای از شهر اصفهان عده‌ای از خیرین دور هم جمع شدند تا امنیت و آرامش را برای خانواده‌های بی‌سرپرست به وجود آوردند. از همین رو با تأسیس انجمن مددکاری امام زمان(عج) ویژه ایتام تا به امروز در این مسیر پرخیر و برکت گام برداشتند. فرصتی دست داد تا در آستانه پنجاهمین سال فعالیت این انجمن با «علی‌محمدسهرابی» مدیرعامل این انجمن گفت‌وگویی صمیمانه داشته باشیم و با فعالیت‌های آن بیشتر آشنا شویم. آنچه می‌خوانید ماحصل گفت‌وگو با ایشان است.
لطفاً در رابطه با فعالیت‌های این انجمن بیشتر بگویید
از محاسن برجسته مؤمنان، سرپرستی ایتام و محبت به آنان است لذا از همین رو جمعی از خیراندیشان جامعه مذهبی شهر تاریخی اصفهان حدود ۵۰ سال پیش بر آن شدند که فرزندان فاقد پدر در محله‌شان را به طرق مختلف و پنهانی حمایت مالی و تدارکاتی کنند. بدین‌نحو که اگر پدر به هر جهت دار فانی را وداع کند و بازماندگانش از پشتوانه مادی و اقتصادی خوبی برخوردار نباشند، جبر روزگار دستشان را به سوی دیگران دراز نکند. درواقع انجمن در راستای رسالت خطیر خویش ضمن توجه و تأکید بر ابعاد تربیتی و مراقبت‌های اخلاقی، خانواده‌های تحت پوشش را در تأمین نیازهای ضروری ازجمله خوراک و پوشاک، مسکن، درمان و نیز اشتغال، ازدواج و تحصیل فرزندان از دبستان تا دانشگاه یاری می‌دهد.
از خدماتی که به خانواده‌ها ارائه می‌شود بگویید
اختصاص اعتبارنقدی، دریافت ارزاق و مواد غذایی از فروشگاه انجمن برابر سرانه در هر ماه، تأمین گوشت گرم مصرفی خانواده‌های یتیم از محل نذورات، تأمین نان، تأمین پوشاک فرزندان و مادران. تأمین لوازم خانگی، کالاهای مصرفی و فرش مورد نیاز خانواده‌ها براساس نیاز و ضرورت. فراهم کردن امکانات تحصیلی برای فرزندان یتیم از دبستان تا دانشگاه و تشویق آنان به شرکت در فعالیت‌های علمی فوق برنامه.
چه خدمات پزشکی توسط انجمن ارائه می‌شود؟
خانواده‌های تحت پوشش از درمانگاه، دندان‌پزشکی و داروخانه انجمن می‌توانند استفاده کنند. البته خانواده‌ها از همکاری تعداد زیادی از پزشکان متخصص در سطح شهر در امر درمان و مراقبت پزشکی می‌توانند به طور افتخاری استفاده کنند.
یکی از کارهای انجمن ارسال تابلوی تسلیت و تاج گل برای مراسم است. در سطح اصفهان چند شعبه مخصوص انجام این کار است؟
سفارش تابلوی تسلیت و تاج گل برای مراسم و مجالس گوناگون یکی از منابع عمده درآمد انجمن را تشکیل می‌دهد. درواقع مبالغ پرداختی بابت آن در تأمین معاش و تعلیم و تربیت کودکان و نونهالان یتیم هزینه می‌شود که قطعاً مورد رضای الهی و شادی روح متوفی خواهد بود. امید آنکه این ابتکار سازنده و سرشار از عاطفه و احساس انجمن مددکاری جای بسیاری از اسراف‌کاری‌های متداول را در جامعه بگیرد. همان گونه که مستحضرید روزانه میلیون‌ها تومان گل طبیعی در مجالس ترحیم هزینه می‌شود که نه سودی به متوفی می‌رساند و نه اثری برای بازماندگان دارد و این اسراف، دل هر دردآشنایی را جریحه‌دار می‌سازد. لذا شهروندان می‌توانند با استفاده از تاج گل‌های بسیاری زیبای مصنوعی انجمن ثوابی را به روح مرحوم فرستاده و کمکی هم به یتیمان جامعه بکنند. ما در حال حاضر ۱۶ شعبه در سطح شهر اصفهان داریم و البته سفارش تابلو تسلیت و تاج گل برای مجالس و مراسم از شهرستان‌ها و خارج کشور با ارتباط تلفنی و اینترنتی پذیرفته می‌شود و نیاز به حضورشخص نبوده و حمل و نقل تاج گل‌ها رایگان است.
شهروندان چه کمک‌هایی می‌توانند به انجمن داشته باشند؟
شهروندان می‌توانند با پرداخت نذورات به خصوص ذبح گوسفند، هدایای نقدی، کفاره روزه، ثلث مال، خیرات و مبرّات واشتراک ماهانه در حمایت از خانواده‌های یتیم نیازمند سهیم باشند.
همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با گرفتن شماره ۰۳۱۳۴۷۱۱۰۸۱ با ما در ارتباط باشند.